torsdag 29. januar 2009

Ny vinkel

Jeg testet stien til barnehage og skole her om dagen (uten å treffe hjort). Når jeg snudde meg dukket dette synet opp, Anne Marie kjente det ikke igjen, syntes det så ut som en staselig villa. Men det er altså Casa Di Baugstø-Hartvigsen fra sydøst. Den litt vindskjeive leikehytta lengst til høyre (blir vel litt oppussing her og etterhvert), det nye kjøkkenet har to vinduer og en dør ut mot svalgangen mot syd. Vinduet på vestveggen på samme plan blir over kjøkkenvasken. Det to sydvendte vinduene som fanger sollyset på bildet på loftet er vårt soverom. Til venstre for disse skimtes så vidt en takprofil fra arken mot vest med en liten balkong. De to vinduene som vender mot øst lenger borte på loftet er henholdsvis bad og Einar sitt soverom. Platting og lun uteplass som er sydvendt og fin ser man mellom huset og leikehytta. Den og alt av svalganger og terrasser som går rundt hele huset er inngjerdet med port, slik at småfolk kan slippes løs uten bekymringer.
Ellers gratulerer vi Einar med 3-årsdagen hårfint på etterskudd da klokka har passert midnatt (og jeg strengt tatt skulle ha kommet meg i seng). God natt!

1 kommentar:

  1. Ser ut til at det blir kanon det her,men eg tar meg nok en tur hjem til Florø bare for å godkjenne at ting blir gjort.

    Hilsen Torbjørn

    SvarSlett