onsdag 27. januar 2010

Trengs det mer eiendom? Eller kanskje flere fot?

Husbonden i Revefaret 22 har fått seg jobb på Leikanger. Den skarpe bloggleser har kanskje da observert at det er et stykke fra Revefaret, så selv med ny Mondeo lar det seg ikke gjøre å kjøre dit hver dag. Jeg skal kjøre inn mandags morgen, overnatte til tirsdag og så dra hjem etter jobb tirsdag til en sen middag og barne-tv. Resten av tiden blir på kontor i Florø, så det er helt overkommelig pendling dette. Imidlertid trengs losji en natt i uka i Leikanger. Etter å ha rekognosert utleiemarked, motell og hotell dukket et genialt lite anneks opp. Det kan ikke være mye over 30 kvadrat alt inkludert, men det har bad med dusj og wc, en kjøkkenkrok, stue og soverom med flott utsikt over Sognefjorden. Så der skal jeg bo den ene natta hver uke, og det er også plass til å få resten av familien på besøk innimellom. Bare velstand! Imidlertid lønner det seg jo å eie framfor å leie, så jeg kommer til å følge med på bolig/hyttemarkedet i Indre Sogn. Det finnes i alle fall ikke på finn.no men jeg får se hva som dukker opp på oppslagstavla på Coop eller hvor ellers disse sindige sogningene annonserer.

Imidlertid kan jeg også benytte muligheten til å børste støvet av en gammel drøm; masse fra den nyanlagte Fatlatunnelen ble brukt til å bygge båthavn i Hermansverk. Hvorfor ikke kjøpe den seilbåten jeg har så lyst på? En lettseilt, vinterisolert, passe stor seilbåt er jo ypperlig å bo i i en isfri havn flott plassert i Leikanger! Så kan jeg jo ta en kveldstur etter jobb når jeg føler for det. Det skal godt gjøres å treffe noe under vann i Sognefjorden nå som den kalde krigen er over og ubåtaktiviteten har avtatt. Fjord1 har jo en og annen ferje og hurtigbåt i rute, men det er jo ingen problem å se dem. Så når sommeren kommer kan jeg seile båten heimover for feriering. Kjempeidé! Og etter å ha snakket med båtfolk i Leikanger forstår jeg også at jeg blir medlem av en meget eksklusiv gjeng om jeg stiller med mast i dette farvannet. Han anslo det til å være rundt 20 seglbåter i Sognefjorden, så jeg vil utgjøre 5% av flåten! Samme mannen hadde ellers selv loggført 4 år i båt i Leikanger, så det er ingen umulighet. Skip o-hoi!

Jobben jeg skal gjøre er å være seniorrådgiver/prosjektleder på informasjonssikkerhet hos Difi. Vi skal bare på en liten ferietur til Lanzarote nå, så starter jeg opp med spennende oppgaver et stykke ute i februar. Gleder meg veldig til det!

Ellers benyttes anledningen til å gratulere Einar med 4-årsdagen i morgen. Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar